måndag 9 november 2009

Kinesisk lyckokaka

Jag fick en kinesisk lyckokaka idag av chefen och i den låg en liten lapp "There is a surprise waiting for you". Tro vad man vill men kul var det. Nu ikväll när vi kom hem så låg ett brev från Tekniska Kontoret med de ny ABVA (va-regler) och först tänkte jag bara lägga de till handlingarna, men så fick jag en ingivelse och började läsa.

Surprise: huvudmannen (kommunen) skall stå för LTA-pumpen (lätt trycks avlopp) och inte vi! Det var en bra överraskning som är värd någonstans mellan 30-50 000 kr!! Sämre kunde det vara! De nya reglerna togs 1/1 2009 och Tekniska svarade på vårt förhandsbesked under hösten 2008:-)

1 kommentar:

  1. Hej!

    Låter som ni fått tag på en härlig tomt!
    Är ni intresserade av mycket hus för pengarna så kan jag ge er en offert från husföretaget jag jobbar på.

    Jag arbetar som sälj & marknadsansvarig och vill ni så maila mig via min mailadress på min blogg så ska jag ta fram ett kostnadsfritt förslag åt er. Bara skriv ihop ett mail om exakt vad ni tänkt er, har läst på eran blogg och om jag förstått det hela rätt är det modell skagerack (myresjöhus) som lockar, vill ni så kan man vi ju jämföra priserna.

    Trevlig kväll!

    SvaraRadera