torsdag 20 maj 2010

En man - en motorsåg

Nu kommer snart skördaren för att ta bort träden på tomten, men den kan bara ta "riktiga" träd så allt sly var tvunget att fällas först. Så bra karl reder sig själv, iväg till JULA och inhandla sågskyddsbyxor, dito stövlar och en sån där hjälm med galler och hörselkåpor. På med fleecetröja, faktiskt en Helly Hansen, och iväg och såga.



Tre timmar senare inser jag att jag måste behärska mig för att skördaren skall få något att göra också. Sedan är det så bra ordnat att de kommer med en flismaskin efteråt och plockar upp allt och gör det till flis. Allt var inte bättre förr.

Det blåa som skymtar mellan träden är mitt skogsrå till fru.

Om någon dag kommer T med skördaren. Han har redan avverkat två skiften bredvid, i vad jag tycker otroligt hög takt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar